Patiëntbeleving door digitale innovatie
Binnen alle vormen van de zorg bestaat vandaag een groot potentieel om meer gebruik te maken van de mogelijkheden van digitalisering. Het succesvol benutten van deze mogelijkheden leidt al snel tot een hogere kwaliteit van zorg met meer oog voor wensen van patiënt en zorgverlener. ‘Zorgtechnologie’ heeft de potentie om te zorgen voor een snellere en effectieve behandeling van patiënten, effectievere hulp bij gedragsverandering van patiënten, en het beter opvolgen van de geboden medische adviezen en behandeling door patiënten.
Digitalisering van de zorg kan de kwaliteit, en tevens beleving van de zorg, sterk verbeteren voor zowel voor de patiënten als zorgverleners. Zo ervaren patiënten door betere connectiviteit meer autonomie bij het inzetten van een sensor of behandeling op afstand. Helpen zorg-analytics bij het maken van behandelkeuze en kunnen administratieve taken sterk versimpeld worden waardoor zorgverleners meer tijd overhouden voor interactie met de patiënt. Dit komt de beleving van de zorg ten goede voor zowel zorgverlener als patiënt.
Digitale zorg leidt tot betere, plezierigere zorg voor patiënt én zorgverlener
Digitale zorg zien we steeds meer als een vorm waarbij we digitale informatie inzetten om de gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen. Dit gaat niet meer slechts over één grote ontwikkeling, maar bestaat juist uit een combinatie van vele kleinere en flexibele oplossingen welke alle aspecten van IT raken. Denk daarbij aan de flexibiliteit in het datacenter, de connectiviteit en bereikbaarheid of het gebruik van allerlei apps rondom een EPD.
Steeds meer kijkt de zorg naar de mogelijkheid om tegen lagere kosten kleinere applicaties in de vorm van apps, sensoren en andere slimme integraties in te zetten directer en sneller (deel) processen kunnen automatiseren; denk daarbij aan het inzetten van functionele apps in de thuiszorg. Dit vraagt wel de nodige innovatiekracht van de zorg, maar kan ook snel resultaat leveren.
Wij zijn met de volgende expertisegebieden in het marktsegment Zorg actief
Axians is specialist in verschillende expertisegebieden om jouw organisatie te ondersteunen om samen het maximale uit de digitale transformatie te halen.
-
Telecom Infrastructures
Betrouwbare en veilige missie kritische communicatie systemen in vitale sectoren.
-
Cloud & Data Center Infrastructures
Slimme, flexibele en geautomatiseerde infrastructuren die je end-to-end regie geven in cloud en multicloud omgevingen.
-
Enterprise Networks
Intuïtieve en veilige wireless, campus en datacenter netwerken die voor je werken; snel, flexibel, veilig en as-a-service.
-
Digital Workspace
Digitale online (cloud)werkplek oplossingen waarmee je veilig en onbegrensd kan werken op basis van een experience gebaseerde afspraken.
-
Business Applications
Segment georiënteerde business oplossingen en add-ons om specifieke businessprocessen te ondersteunen.
-
Data Analytics
Creëer méér tijd voor zorg met soepele gegevensuitwisseling, datagedreven zorgprocessen en slimme zorgapplicaties.
-
Cyber Security
Diensten rondom de digitale veiligheid over alle expertisegebieden heen die nauw aansluiten bij standaarden en normeringen binnen onze marktsegmenten.
Een greep uit onze ambitieuze opdrachtgevers
We werken met veel plezier samen met een diversiteit aan zorginstellingen. Van algemene, categorale en topklinische ziekenhuizen tot universitair medische centra, VVT instellingen, GGZ instellingen en gehandicaptenzorg tot kinderopvang, ambulancediensten, bloedbanken en meer. We zijn er trots op onze klanten te helpen met slimme ICT oplossingen en diensten. Samen werken we aan een datagedreven digitale transformatie, waarmee we het leven van patiënten/cliënten en medewerk(st)ers vergemakkelijken en slimmere beslissingen kunnen nemen.
Hoe kunnen wij je helpen?
Heb je een project? Een vraag? Interesse in een van onze oplossingen of wil je een klacht met ons delen? Je kunt ons een bericht sturen via onderstaand contactformulier. We nemen zo snel mogelijk contact op. Laat je gegevens achter zodat wij je verzoek goed kunnen adresseren en beantwoorden.