Zonder dat we het ons realiseren kennen we NPB media allemaal. NPB Media zorgt met de inzet van buitenreclame, dat ondernemingen dag en nacht zichtbaar zijn op drukbezochte locaties in Nederland. Dit doen ze voor zowel grote als kleine ondernemingen. Een paar jaar geleden streefde NPB Media ernaar om hun primaire (papieren) processen te digitaliseren. Op dat moment waren ze al gebruiker van Exact Synergy.
NPB Media vroeg zich af of ze voor ieder bedrijfsproces een ander pakket moesten aanschaffen of dat er meer mogelijk was met Exact Synergy. Als Axians hebben we NPB Media geadviseerd om meer functionaliteiten toe te voegen aan Synergy. Én om bestaande processen aan te passen naar de eisen en wensen van de veranderende markt. In deze klantcase laten we zien waarom deze best-of-suite-oplossing Exact Synergy de perfecte keuze is voor NPB Media.
Een stukje backstory
NPB Media is actief in de buitenreclamebranche. Het is dé leverancier van lichtmastreclame voor ruim 4000 ondernemers en instellingen. Hiervoor werken ze samen met maar liefst 170 van de 342 Nederlandse gemeenten! Sinds 1937 timmert NPB Media aan de weg met lichtmasten en rotonde-reclame. Ook adverteren ze van oudsher op klokken. Als klantgerichte organisatie hebben alle 50 medewerkers dan ook als doel om klanten zichtbaarheid te bieden in de openbare ruimte. De customer is king!
NPB Media is al jarenlang gebruiker van Synergy en de Axians’ specifieke tools. Voordat ze Exact Synergy gebruikten, stonden ze voor diverse uitdagingen. Waaronder klanten zo sterk mogelijk aan zich binden.
De struggles van NPB Media
NPB Media wilde processen zoveel mogelijk digitaliseren én automatiseren. Zo hadden ze nog enkele papieren processen die ze wilden digitaliseren voor efficiëntie. Medewerkers klopten zo nu en dan enthousiast aan met een splinternieuw inkoopsysteem of een fantastisch portaal. Dit riep de discussie op bij NPB Media of ze misschien toch nog additionele software pakketten aan moesten schaffen. De andere mogelijkheid was doorgaan met Synergy als een integratie systeem. Om dit vraagstuk op te lossen, vereiste het een goede analyse met alle voor- en nadelen.
Best of suite = Best of NPB Media
NPB media maakte de keuze om hun bestaande Synergy-omgeving aan te passen. Alle operationele processen van NPB Media zijn nu geïntegreerd, in Synergy en Globe, binnen één centrale omgeving. De organisatie wordt volledig aangestuurd door Synergy en het systeem registreert alle activiteiten. Veranderingen in productportfolio’s, klantvereisten en gemeentelijke eisen zijn geaccommodeerd. En wanneer medewerkers een aanpassing willen doorvoeren in het proces? Dan worden die enkel doorgevoerd mits de klanttevredenheid behouden blijft.
NPB Media werkt nu vele malen efficiënter. Voorheen vulden medewerkers handmatig klantformulieren in, maar nu gebruiken ze daarvoor een app. Met deze app sluiten ze ter plekke deals, leggen ze locatiegegevens via de GPS op hun telefoons vast en maken ze foto’s die ze aan de opdracht koppelen. De verkoopinformatie wordt automatisch doorgestuurd naar de binnendienst, die orders plaatst, contracten beheert, betalingen aan de gemeente regelt en periodiek onderhoud organiseert. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken over het bestel- tot facturatieproces: NPB Media regelt alles. Zo maakt NPB Media optimaal gebruik van Synergy aan de voor- en achterkant van hun bedrijfsprocessen!
De implementatie van Exact Synergy bij NPB Media
Axians heeft speciaal aangepaste schermen ontworpen voor het beheer van contracten en leveranciers. Deze schermen zijn gemaakt met standaard Synergy-functionaliteiten en blijven onaangetast bij updates. Alle processen, zoals serviceverzoeken en de statussen van contracten, inclusief bijbehorende gegevens, zijn geïntegreerd in deze configuratie! Bovendien werken leveranciers van NPB Media ook met Synergy. Ze voeren zelf de plaatsing uit en verzoeken en contract-activaties verlopen naadloos in Synergy. Tot slot houdt Synergy ook service- en onderhoudsgegevens bij.
Het effect?
Dankzij de Synergy oplossing zien medewerkers in één oogopslag de status van het contract en hoe zit het met de plaatsing in een speciaal scherm. Deze speciale schermen zijn key. Medewerkers zijn in staat om dieper in te zoomen op de locatiegegevens met behulp van een kaartinterface die lijkt op Google Maps. Zo zien ze tot op de meter precies waar de buitenreclame is geplaatst. Wanneer ze vervolgens naar meer gedetailleerde informatie zoeken, krijgen ze ook te zien dat het reclamebord aan een specifieke lantaarnpaal hangt en raadplegen ze eenvoudig de laatste onderhoudsdatum.
Om te zorgen dat het systeem futureproof blijft, vormt Axians samen met NPB Media een team. De nauwe samenwerking bewerkstelligt dat de applicatie ook in de toekomst de behoeftes van NPB Media ondersteunt. Dit is dan ook een van de redenen waarom NPB Media een partnerschap met Axians heeft.
Benieuwd wat de beste oplossing is voor jouw bedrijf? Best-of-breed of best-of-suite? Samen maken we een goede analyse specifiek voor jouw bedrijf van de voor- en nadelen van beiden. Zo maak je de keuze die het beste bij je past! Neem contact met ons op.
Contact
Heb je een vraag? Wil je met ons van gedachten wisselen? Heb je behoefte aan onafhankelijke experts die je concrete adviezen geven voor jouw specifieke situatie? Aarzel niet en neem contact met ons op!