Ggz-organisatie Arkin kampte met een instabiele telefonie-omgeving met veel storingen en uitval. Omdat kritische communicatie bij de spoedeisende dienstverlening van levensbelang is, moest daar snel verandering in komen. Daarnaast had Arkin behoefte aan een andere manier van digitaal samenwerken, bij voorkeur via Microsoft Teams. De ggz-instelling vertrouwde volledig op Axians. Client Manager Martijn Nederhof van Axians en Projectmanager Pieter van den Hoek van Arkin spreken van een meer dan geslaagd project.
Andere manier van werken
“Acute problematiek van de traditionele telefonie-omgeving resulteerde in veel uitval,” vertelt Pieter. “Daarnaast dwong de coronapandemie om meer op afstand te werken. Deze hybride werkwijze paste niet bij de oude telefonie-omgeving. Ook vroegen we Axians om advies bij de overschakeling van de traditionele naar de nieuwe omgeving.”
Op twee paarden gewed
Martijn: “Arkin werkte met een Avaya telefonie-omgeving. Voordat deze instabiel werd, was dit binnen de organisatie een zeer geaccepteerde omgeving. Arkin kon niet in één keer volledig over naar Microsoft Teams. Daarom hebben we een Axians OMNIA Cloud opgeleverd, powerd by Avaya, zodat eerst de stabiliteit geborgd was. Om er zeker van te zijn dat adoptie van Microsoft Teams slaagde, hebben we op twee paarden gewed. Naast Axians OMNIA hebben we ook de Roger365 Contact Center omgeving in een proof of concept opgeleverd en beide omgevingen naadloos op elkaar aangesloten. Met deze oplossing is het mogelijk om de telefoniecentrale volledig te integreren binnen Microsoft Teams. Zo kon Pieter met zijn afdeling bekijken welke oplossing de voorkeur had. Het merendeel van de afdelingen die callcenter functionaliteit gebruiken, verkoos Roger365 boven de Axians OMNIA Cloud, omdat het heel goed integreert met Microsoft Teams. Er werd besloten om de overstap te maken. Momenteel zijn we bezig met een plan om Axians WaveConnect te introduceren en daarmee de koppeling tussen Microsoft Teams en Axians OMNIA naar een hoger niveau te tillen, om uiteindelijk volledig over te gaan naar Microsoft Teams. ”
Efficiëntere communicatiemogelijkheden
Pieter: “Binnen onze nieuwe telefonie-omgeving is externe communicatie vanuit Microsoft Teams mogelijk, bijvoorbeeld via 020-nummers en groepsnummers. We beschikken over efficiëntere communicatiemogelijkheden, zoals werken op afstand waarmee doorverbinden op een mobiel toestel mogelijk is. Ook de dossier pop-up bij binnenkomende oproepen door de koppeling met Microsoft CRM is een groot pluspunt. De stabiliteit die onze gebruikers in het verleden gewend waren van Avaya, ervaren zij nu ook met Microsoft Teams. Meer dan 50% van de traditionele telefoniegebruikers is inmiddels gemigreerd van Avaya naar volledig Microsoft Teams.”
Ultra flexibel
“Axians was al onze partner voor het netwerk van Arkin. De kwaliteit van hun dienstverlening gaf ons het vertrouwen om ook telefonie met ze op te pakken. Axians heeft zichzelf opnieuw bewezen. Ik ervaar ze als een ultra flexibele partner met een zeer hoog doorzettingsvermogen!”