Rijksmuseum en Axians: partners in digitale transformatie

Samen creëren we een naadloze digitale ervaring voor alle bezoekers van dit iconische museum, waar kunst en geschiedenis samenkomen. Iedere bezoeker wil dit op zijn eigen manier ervaren en verdient daarbij de optimale beleving. Dit begint achter de schermen, waar technologie een cruciale rol heeft in het verbeteren van de bezoekerservaring.

Onze samenwerking begon 20 jaar geleden, toen het Rijksmuseum op zoek was naar een betrouwbare ICT-partner om de bezoekerservaring te verbeteren. Vandaag de dag zorgt onze Network as a Service-oplossing voor betrouwbare en veilige connectiviteit door het hele museum.

Onze technologie is onzichtbaar voor bezoekers, maar speelt een cruciale rol achter de schermen. Het beheer van bezoekersstromen en de beveiliging van kunstwerken zijn topprioriteiten. Geavanceerde beveiligingssystemen beschermen zowel de fysieke als de digitale infrastructuur van het museum. Niet alleen de kunst wordt beveiligd, maar ook het verkeer op het netwerk blijft secure.

Dankzij de digitalisering kunnen bezoekers op een interactieve manier meer te weten komen over onze collectie. Wetenschappelijk onderzoek naar de Nachtwacht was bijvoorbeeld via een livestream te volgen. En de restauratoren hadden met ongekende snelheid toegang tot de hoge resolutie beelden waarop ze tijdens het proces de kleinste details konden bestuderen. Onze IT-infrastructuur ondersteunt deze innovatieve toepassingen.

Van het kopen van tickets tot het navigeren door het museum, digitalisering speelt een sleutelrol in elke stap van de bezoekersreis. De digitale transformatie is bovendien een proces dat altijd in ontwikkeling blijft. Axians legt samen met Cisco en het Rijksmuseum het digitale fundament voor innovatie. Innovaties die helpen de klantbeleving te optimaliseren. Zo willen we toewerken naar een echte smart building, waarmee je zorgt voor een nog betere digitale beleving, crowd-control, beveiliging en communicatie in het geval van een noodsituatie.

Bekijk de referentievideo

Rob Hendriks, IT Director bij het Rijksmuseum, neemt je mee achter de schermen en legt uit hoe technologie (Cisco) een cruciale rol speelt.

Axians-propositie NaaS in het Rijksmuseum

Network as a Service

Network as a Service (NaaS) speelt een cruciale rol in het Rijksmuseum. Technologie zorgt voor betrouwbare en veilige connectiviteit door het hele museum. Dankzij de samenwerking van Axians en Cisco  met het Rijksmuseum kunnen bezoekers genieten van een naadloze digitale ervaring.

Axians-propositie Gaia in het Rijksmuseum

Gaia AIOps

Onze technologie is onzichtbaar voor bezoekers, maar essentieel voor het beheer van bezoekersstromen en de beveiliging van kunstwerken. Dankzij de samenwerking kan het Rijksmuseum een optimale bezoekerservaring bieden. Ontdek hoe Gaia AIOps bijdraagt aan deze ervaring.

Axians-propositie Cyber Squad in het Rijksmuseum

Cyber Squad

In het Rijksmuseum staat veiligheid voorop. Onze samenwerking stelt ons in staat om een authentieke en veilige omgeving te creëren waar kunst en technologie hand in hand gaan. Van het beschermen van kunstwerken tot het beveiligen van het netwerkverkeer.

Onze samenwerking met Axians stelt ons in staat om een moderne en veilige omgeving te bieden, waar kunst en technologie hand in hand gaan. Rijksmuseum en Axians zijn partners in digitale transformatie.

Rob Hendriks

IT Director bij Rijksmuseum

Bezoekers kijken naar de kunst in het Rijksmuseum

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?