Als dienstverlener wil jij van elk van jouw klanten een gouden vijf-sterren beoordeling ontvangen. Dat is namelijk een van dé meest waardevolle manier om nieuwe (potentiële) klanten – in de dienstverlening sector  en jouw markt – voor jouw bedrijf te laten kiezen. Kortom, goede mond-op-mond reclame is enorm waardevol!  Er zijn meerdere manieren om de beste recenties te ontvangen van je relaties, waarvan er ééntje is die verreweg de grootste inpact heeft: het verlenen van excellente service!

Met een top-service onderscheid jij je namelijk van je concurrenten en presteer je gegarrandeerd op het allerhoogste niveau. Klinkt simpel, toch? Nou, bekijk het eens zo… Weet jij 100% zeker dat elke collega van jouw serviceafdeling (1) over dezelfde klantinformatie beschikt, (2)daar gemakkelijk bij kan en (3) gelijk weet hoe de klant het beste geholpen kan worden? Vele dienstverleners zullen hier niet hun hand voor in het vuur durven steken. In ieder geval niet zonder de gemakken van ERP voor dienstverlening van Axians.

Een optimale situatie

Jij wilt je klanten zo optimaal bedienen. Ten eerste moet daarom het contact met (en vanuit) de klant soepel verlopen. Zorg dat je goed communcieerd wáár en hóé je bereikbaar bent en ben bereikbaar!

Gaat de telefoon? Dan heb je de volgende uitdaging: ‘wat moet ik weten over de beller’? Door snel bij de juiste informatie te komen maak je snel de juiste keuzes voor een passende oplossing.  Informatie zoals de geschiedenis, persoonlijke informatie, openstaande zaken én zelfs toekomstplannen schetsen de juiste oplossing en bieden je handvatten om je klant te helpen.

IT Service Manager

Al dit (en meer) is mogelijk met de ‘IT Service Manger’ –  ofwel ITSM – oplossing van ERP voor dienstverlening.  Niet alleen is de klantstatus snel en gemakkelijk in te zien middels dit intuïtieve systeem, je kunt ook gemakkelijk passende acties nemen die direct in je systeem worden opgeslagen voor de volgende keer dat de telefoon gaat.

De drie top-punten van ITSM:

  1. Je hebt direct inzicht in gemaakte klantafspraken
  2. De gewilde zelfservice is voor klanten erg toegangkelijk
  3. Jouw serviceafdeling wordt proactief in plaats van reactief

 

Portalen van Axians

Verder heeft jouw via ERP voor dienstverlening ook gelijk toegang tot belangrijke informatie via hun eigen portaal. Zo kunnen klanten – bijvoorbeeld – gemakkekijk offertes of andere belangrijke documentatie ondertekenen. Het is daarnaast ook mogelijk en eenvoudig om via portalen relevante informatie uit het systeem te delen met klanten.

Ga voor efficiënte bedrijfsvoering!

‘Meer doen met minder mensen én zorgen voor blijere medewerkers’. Dit staat hoog op je lijstje als dienstverlener.  Zeker gezien de huidige uitdagingen rondom het vergaren en behouden van personeel.  Maar hoe?

Het antwoord is simpel: robotisering. Met robotisering elimineer je namelijk repetitieve handelingen, koppel je systemen aan elkaar en vergaar je altijd-realtime inzicht voor al jouw medewerkers. Ook die van Service. Zo garandeer je blije collega’s en blijven ze langer hangen. Ontdek robotisering met Axians via de onderstaande button!

Meer weten over Exact ITSM en portalen?

Richt jij voor een top-score bij je service afdeling en bevalt dat wat je hierboven leest? Neem dan contact met ons op via het formulier hieronder.