Axians is winnaar van drie awards tijdens Exact Partner van het Jaar verkiezingen die donderdagavond 19 mei 2022 in Breda werden uitgereikt.
Tijdens de jaarlijkse Exact Partner van het Jaar award uitreikingen is het dit jaar Axians die met de felbegeerde prijs voor Project of the Year naar huis ging. Axians wint de award voor het automatiseren van een cruciaal proces bij de Nationale Politie. Naast de award voor Project of the Year 2021, wist Axians de awards voor Best Marketing Project en de Spotlight Award binnen te halen.
Project of the Year voor een veiliger Nederland
Axians heeft de Nationale Politie geholpen bij het automatiseren van het administratieve proces rondom de uitgifte van geweldsmiddelen. Dit zorgt ervoor dat agenten worden uitgerust met de juiste geweldsmiddelen conform hun bekwaamheden en bevoegdheden. Zelf noemde de Politie het een droomproject: “De oplossing van Axians ondersteunt de transformatie van de werkstroom ‘aanstellen, opleiden en uitrusten’ voor ruim 50.000 politiemensen. Met als resultaat een betere ondersteuning van onze mensen, een administratieve lastenverlichting en betere stuurinformatie.”
Een complex project
De implementatie van een dergelijke uitvraag is niet voor de doorsnee ICT partner weggelegd en behoeft specialistische kennis van de markt en de processen. Robin van den Oudenrijn, business consultant bij Axians: “Om dit belangrijke, maar ook complexe proces binnen het politieapparaat goed te kunnen stroomlijnen en te automatiseren, hebben we de volledige Exact business suite ingezet. En deze verrijkt met aanvullende applicaties en koppelingen. Zo zijn we er in geslaagd om een omvangrijke oplossing neer te zetten binnen een complexe IT omgeving waar enorm hoge security eisen worden gesteld.”
Het belang voor de hele keten
Het automatiseren van het proces had nogal wat voeten in de aarde. Met name omdat er ontzettend veel mensen betrokken zijn bij het proces. Hans Swinkels, business development manager bij Axians: “De door de Politie gevraagde oplossing om dit belangrijke administratieve proces te automatiseren, heeft uiteindelijk effect op de hele keten. Van HR/indiensttreding naar de training van de medewerkers, tot aan de administratieve aanvraag en uitgifte van geweldsmiddelen. Alle neuzen dezelfde kant op krijgen was dan ook één van de grootste uitdagingen in dit project. En dat is gelukt! Uiteraard zijn we ontzettend blij om ook de erkenning van Exact te krijgen voor onze expertise in de rijksoverheid, met de bekroning van deze award.”
Marketing Award & Spotlight Award
De Marketing Award mocht ook niet missen in het rijtje awards dat Axians in ontvangst nam gedurende de avond. De award werd overhandigd voor de grootschalige ‘Altijd Bij’ campagne waar onder andere een radiocommercial en videomateriaal voor werd ontwikkeld. Mariska van Aartsen, marketing manager bij Axians: “Een campagne van deze schaal met veel verschillende content is iets waar je lang naartoe leeft. Het moment dat je live gaat en de eerste resultaten binnenstromen geeft veel voldoening. Deze award is voor ons de kers op de taart van al onze harde werk!”
Tot slot werd collega Henny Pierik in het zonnetje gezet met het winnen van de Spotlight Award, een persoonlijke award voor mensen die opvallen in het Exact Partner kanaal. De avond werd feestelijk afgesloten met een muzikale omlijsting.