Exact Globe+ is beschikbaar! In dit blog komen vragen over de installatie van Exact Globe+ aan bod. Mis het niet!

Exact Globe+ is beschikbaar! Maar… waarom is er een nieuwe versie van het vertrouwde Exact Globe Next gelanceerd? Wellicht heb jij als Exact gebruiker – of mogen we zelfs zeggen ‘fan’?! – vragen over de veelbesproken opvolger. Geheel terecht! Daarom schreven we twee blogs over Exact Globe+ waarin we de meest gestelde vragen beantwoorden. In dit blog komen vragen over de installatie van Exact Globe+ aan bod. Iets waarvoor je sowieso bij ons wil zijn!

Wat is de impact van de overstap naar Exact Globe+?

De overstap van Exact Globe Next naar Exact Globe+ betreft een technische overstap oftewel upgrade. Als je gebruik maakt van maatwerk of bouwstenen binnen Exact Globe Next, is het noodzakelijk om contact met ons op te nemen.

Als gebruiker krijg je de beschikking over een moderne look en feel van je user interface. Dit kán betekenen dat je bepaalde functies op een andere – bétere! – plek vindt of gebruikt. Dit zal dus enige gewenning vragen. Het is dus wel belangrijk om je gebruikers in de testfase te betrekken.

Welke voorbereidingen voor de installatie van Exact Globe+ moet je treffen?

Het voorbereiden en de migratie is vergelijkbaar met een upgrade zoals je die gewend bent. Heb je maatwerk ontwikkeld met SDK? Neem dan altijd contact op met Axians om een juiste inschatting te kunnen maken voor jouw situatie.

Onze Exact omgeving draait in de cloud. Wat moet ik daarvoor regelen?

Graag komen wij in contact met je om juist al in de beginfase met jou en je IT partij, afdeling of medewerker, te komen tot een goede opzet én een goed projectplan.

Hebben we nieuwe infra nodig voor Exact Globe+?

De systeemeisen per versie van de Exact software wijzigen sowieso in de loop der tijd. Wanneer je op dit moment gebruik maakt van een ‘oudere’ Exact Globe versie, kan dit grotere gevolgen hebben voor je infra dan wanneer je redelijk bij bent. Daarbij adviseren wij in de voorfase onze diensten in te schakelen om samen met jou te kijken naar de huidige omgeving en samen te komen tot een opzet volgens onze best practices.

Zijn er wijzigingen in de technische omgeving nodig?

Over het algemeen is het noodzakelijk om wijzigingen aan te brengen in de technische omgeving, zoals je netwerk of cloud platform. Wij adviseren daarom gelijk de kans te pakken om een nieuwe omgeving op te zetten en alle voordelen maximaal te benutten. Gezien de grotere overgang dan gebruikelijk, is het opzetten van een (tijdelijke) goede testomgeving heel belangrijk.

Moeten rapportages opnieuw worden gedefinieerd?

Tijdens het project beoordelen we graag samen met jouw organisatie welke rapportages of andere inrichtingszaken moeten worden aangepast voor Exact Globe+. Tijdens de besprekingen met je accountmanager komen we hier graag op terug. Dan verloopt de installatie geheel volgens jouw wensen en eisen!

Hoe verloopt de installatie van Globe+?

We adviseren het volgende traject:

  • Fase 1: Samen met de IT-partij de omgeving opnieuw opzetten of de bestaande omgeving doorspreken om te optimaliseren.
  • Fase 2: Jij en je IT partner bereiden het technische platform voor.
  • Fase 3: Onze technische consultant bereidt samen met jou en je IT partner de migratie naar Exact Globe+ voor.
  • Fase 4: De voorbereidingen worden getroffen door ons, jij en je IT partner.
  • Fase 5: Migratie naar een testomgeving door onze technische consultants en nazorg.
  • Fase 6: Uitgebreide testen uitvoeren door jouw organisatie. Eventueel begeleid door onze functionele consultants.
  • Fase 7: Definitieve overgang naar Exact Globe+ en nazorg door onze technische en/of functionele consultants.

Heeft de overgang naar Exact Globe+ ook betrekking op Exact Synergy?

De versies van Exact Synergy Enterprise en Exact Globe+ moeten compatibel aan elkaar zijn. Doordat een nieuwere versie van Exact Globe+ geïnstalleerd wordt, is het waarschijnlijk noodzakelijk dat ook Exact Synergy een update krijgt. Dit is afhankelijk van je huidige Exact Synergy versie. Overigens blijven Synergy en Globe twee aparte oplossingen met twee aparte databases.

Moeten medewerkers worden getraind?

Een nieuwe versie met een nieuwe look & feel vraagt altijd gewenning van de eindgebruikers. Daarbij zullen er – afhankelijk van met welke versie je nu werkt – meer functionele verbeteringen zijn aangebracht. Tijdens de besprekingen met je accountmanager komen we hier graag op terug.

Meer weten over Exact Globe+?

Neem gerust contact met ons op via het contactformulier. En lees ook vooral ons andere blog over Globe+, waarin we vertellen over de functionaliteiten en kenmerken. Zorg dat je deze informatie niet mist!

Overstappen naar Exact Globe+?

 

Daar helpen we je graag bij! Laat je gegevens achter op onderstaand formulier en we nemen snel contact met je op.