Het eerste kwartaal van 2024 zit er weer bijna op. We hebben hard gewerkt aan de nieuwe I-Fresh 24.3 release. Hierin presenteren we je een aantal mooie nieuwe verbeteringen en nieuwe functies. Zoals certificaten administratie, transportroutes en meer. Wat zijn én wat doen de nieuwe functies? In dit blog hebben we ze allemaal voor je op een rijtje gezet!

 

  1. Klantspecifieke prijslijsten in I-Fresh release 24.3
  2. Eén van de nieuwe toevoegingen die we als Axians gedaan hebben is de mogelijkheid om verkoopkosten in te richten in je prijslijsten. Bij het verzenden van een prijslijst naar een klant, analyseert de functionaliteit automatisch of er specifieke kosten zijn die moeten worden meegenomen. Zoals bijvoorbeeld kosten voor extra opslag. Is dit het geval? Dan genereert I-Fresh vanaf nu af aan automatisch een prijslijst met de specifieke prijzen voor elke klant. Zo wordt handmatig werk geëlimineerd en hoef je zelf geen nieuwe prijslijsten te maken.

     

  3. Start/Stop feature van tijd in de shopfloor!
  4. Vanaf nu zit er een start/stop-functie in onze shopfloor app! Hiermee kunnen productiemedewerkers eenvoudig de duur van hun taken registreren met één klik op start/stop. Of het nu gaat om de duur van het instellen van machines of productieorders, het systeem houdt dankzij de knop nauwkeurig alle tijden bij. Dit is bijzonder handig, zeker als je de machine even wilt onderbreken om pauze te gaan nemen.

    Zodra je terugkomt van je boterhammen met kaas of rondje in de buitenlucht duw je slechts op ‘start’ en wordt de tijd weer hervat. Deze functie voorkomt de noodzaak om handmatig de duur van productie, insteltijden en dergelijke in te vullen. De uren worden automatisch en overzichtelijk bijgehouden in één handige urentabel. Zo zie je precies wat de start/stop momenten waren van het productie order. Uitermate handig voor productiemedewerkers!

     

  5. Dragers volgen voortaan volledig de GS1 standaard

  6. Als je een pallet hebt die normaal gesproken 40 EPS kratten draagt en er arriveert nu een pallet met 35 EPS kratten en 5 ‘vreemde vogels’, omdat je leverancier geen gewone kratten meer had – dan is er goed nieuws… Voortaan hoef je geen omslachtige handelingen meer te verrichten om dit kratten circus goed te registreren!

    Ontdek onze vernieuwde dragermodule: nu in lijn met de GS1 standaard. Niet zomaar vernieuwd, maar een complete re-design. De nieuwe module geeft je de vrijheid om logistieke handelingen uit te voeren op basis van de drager. Denk aan diverse soorten pallets zoals sandwich pallets en homogene pallets. Maar dat is nog niet alles! We hebben de koppeling tussen AGF-artikelen en verpakkingsvormen flexibeler gemaakt. Zodat je met gemak bijvoorbeeld dezelfde aardbeien in verschillende verpakkingen kunt leveren.

    Handig: We introduceren de nieuwe versie via functiebeheer (zie punt 7).

     

  7. Transportorder uitbreidingen: Routes en verzamel transport
  8. Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om transportroutes in te stellen voor zowel inkomende als uitgaande goederen, oftewel voor inkoop en verkoop. Dit betekent dat je routes kunt instellen met vaste dagen en routes. Het systeem koppelt automatisch alle klanten die zich langs die nieuw-ingestelde-route bevinden aan een transportroute. Wanneer je vervolgens een verzameltransportorder aanmaakt, geeft I-Fresh aan welke klanten er op deze betreffende route orders hebben voor de verzenddatum.

     

  9. Klachtenregistratie: leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker

  10. In het klachtenregistratiesysteem zitten nu uitgebreidere mogelijkheden. Voorheen had het een beperkt tekstveld, maar nu kun je ook in het bold/cursief/etc. schrijven en bijvoorbeeld plaatjes toevoegen zodat je, je klacht beter kan toelichten. En het is nu mogelijk om direct vanuit een verkoopretourorder en creditnota een klacht aan te maken. Hiermee heb je dan een directe link tussen de retour/credit en de klacht.

     

  11. Certificaten administratie

  12. Dankzij de ‘certificaten administratie’ module registreer je (verplichte) certificeringen en certificaat types, zoals Global GAP, GRASP en andere. Je registreert eenvoudig zaken als de geldigheid, certificaathouder en je hebt de mogelijkheid om documenten toe te voegen. Het systeem controleert de geldigheid. Wanneer certificeringen dreigen te verlopen en vervallen, start de waarschuwingsperiode met pop-ups. Daarnaast is het mogelijk om checks door het systeem uit te laten voeren bij bijvoorbeeld het produceren. Wanneer een certificaat vereist is zal je een melding krijgen als waarschuwing.​ En kun je op klantniveau inrichten welke certificaten verplicht zijn.

     

  13. Functiebeheer: Op je gemak nieuwe functionaliteiten testen en activeren!

  14. De meeste releases zitten in één keer in de nieuwe versie. Maar soms heeft een release ook wat grotere of ingrijpendere functionaliteiten. Dan wil je als bedrijf wel de ruimte krijgen om daarmee te oefenen en testen in een testomgeving. Met functiebeheer is dit vanaf nu mogelijk!

    Zo maak je op de meest toegankelijke manier kennis met vernieuwde functionaliteiten. Zie het alsof je met je tenen eerst de temperatuur van het water test, in plaats van er meteen volledig in te springen. Met functiebeheer krijg je de kans om rustig te experimenteren en testen in de nieuwe omgevingen/met de nieuwe functies. En zodra je ‘m onder de knie hebt, zet je de functie met één switch aan voor de ‘echt’.

     

  15. e-Cert interface is beschikbaar in de I-Fresh release 24.3

  16. De KCB (kwaliteitscontrole bureau)-interface voor e-Cert berichten is live! Stel nu eenvoudig artikelen in en voer acties uit via de e-Cert berichtenfunctionaliteit. Check moeiteloos de status van transport- of verzameltransportorders. Belangrijk is de KCB-controle op goederen voor douaneaangifte, wat resulteert in cruciale documenten zoals het KCB Keuringsrapport en het Fyto-certificaat. Met I-Fresh is dit goed geregeld! Een geruststelling voor jou, want digitaal aanvragen en verklaringen indienen is nu de norm. Deze koppeling is alleen mogelijk indien je gebruikt maakt van de I-Fresh transportmodule aangezien het transportorder de basis is voor deze koppeling.

     

  17. Je hoeft niet langer een rekenwonder te zijn: I-Connect is uitgebreid

Tot slot: Een uitbreiding van de I-Connect Module. Met de I-Connect Module kon je al importeren en exporteren. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt door bedrijven die met EDI koppelingen werken. In de nieuwe release zijn er ook een aantal extra functies toegevoegd om te kunnen rekenen met velden. Vanaf nu kun je bepaalde velden met elkaar vermenigvuldigen, delen, aftrekken en optellen. Handig wanneer je hiermee te maken krijgt!

 

Microsoft kan er ook wat van!

I-Fresh is gebouwd op het software fundament van Microsoft Dynamics 365 Business Central. Behalve onze eigen releases brengt Microsoft zelf ook voortdurend nieuwe functies uit. Denk bijvoorbeeld aan de onderstaande functionaliteiten:

 

  1. Analyseweergave

  2. Met de analysefunctie kun je direct gegevens vanuit lijstweergaven analyseren. Dit betekent dat je, je kunt concentreren op de gegevens zonder gedoe met rapporten of het gebruik van andere toepassingen zoals Excel. De analysefunctie biedt een interactieve en veelzijdige manier om gegevens te berekenen, samen te vatten en te onderzoeken. Je kunt eenvoudig meerdere tabbladen toevoegen voor verschillende weergaven, zoals ‘Verkoop per land’, ‘Klanten per verkoper’ of ‘Artikelen per eenheid’. De analyseweergave stelt je in staat om duidelijk inzicht te krijgen in je gegevens en helpt je bij het nemen van betere beslissingen. Probeer het eens uit!

     

  3. Helemaal hot topic: Copilot

Copilot is de verbluffende AI-tool van Microsoft. Copilot is gebaseerd op Open AI en ChatGPT4. Maar Copilot maakt enkel gebruik van jouw systeeminput. Zo weet je zeker dat je bedrijfsgevoelige informatie beschermd blijft. Copilot is nog in volle ontwikkeling, maar heeft nu al twee handige features:

  1. Creëer bijvoorbeeld moeiteloos pakkende marketingteksten voor artikelen voor op je website. Perfect voor non-schrijvers.
  2. En alsof dat niet genoeg is, neemt Copilot ook je bankreconciliatie onder zijn hoede. Het traceert betalingen en jij hoeft alleen maar te bevestigen. Dit bespaart je veel uitzoekwerk!

 

Ook enthousiast geworden alle nieuwe mogelijkheden? En barst je van de vragen? We staan graag voor je klaar. Neem contact op met onze mensen!

Bekijk de I-Fresh release video waarin Dennis Stolwijk alle functionaliteiten nog een keer toelicht!

Ontdek meer over onze branchespecifieke ERP oplossing!