Ervaar je tijdverlies door het factureren? En wil je je gewoon focussen op waar het echt om draait: het zorgen voor je cliënten? Dan is een facturatieservice de ideale oplossing voor je!

Met de facturatieservice hoef je je niet langer druk te maken om facturen, betalingsherinneringen, etc.. Zijn er hoge kosten verbonden aan zo’n facturatieservice? Nee! In dit blog lees je precies hoe een goede facturatieservice in z’n werk gaat en hoe betaalbaar het is!

 

Facturatie-overload en stress

Werk je in de GGZ? Dan wil je net als andere zorgverleners of zorgaanbieders je met name kunnen focussen op het uitvoeren van de zorg. Echter ontkom je niet aan alle registratie-taken. Deze moeten immers verricht worden vanuit de wet- en regelgeving. Elke afgekeurde factuur kost je nog meer werk en daarom probeer je zo goed als je kan facturen in één keer foutloos te versturen. Maar al die zorgvuldigheid kost ook weer extra tijd.

Met een geschikt EPD /ECD word je ook zonder facturatieservice gelukkig al tot op zekere hoogte ondersteund in het facturatieproces. Bijvoorbeeld omdat het systeem zodanig is ingericht dat je zo min mogelijk kliks hoeft te maken. Zo wordt het facturatieproces gebruiksvriendelijker ervaren. Maar dan is er ook nog eens vaak een groot percentage mensen dat minder affiniteit heeft met een PC/software. Het liefste wil je daarom gewoon enkel je vak uitoefenen en je helemaal niet bezig hoeven te houden met de facturatie. En dat kan!

 

Halleluja er bestaat een facturatieservice!

Een toereikende ICT-leverancier biedt de mogelijkheid om het facturatieproces volledig uit handen te nemen. Wanneer een klant daar gebruik van maakt dan betekent dit concreet, dat met alle relevante gegevens (die vanuit de wet- en regelgeving vereist zijn) uit het systeem een factuur wordt opgesteld. De leverancier verzorgt de volledige facturatie voor je aan verzekeraars en cliënten en bewaakt of betalingen zijn verricht. Zijn de facturen niet betaald? Dan stuurt de leverancier – die de facturatieservice uitvoert – de herinnering, aanmaning en de ingebrekestelling.

Zo heb jij totaal geen werk meer van jouw administratie en kun je je 100 procent focussen op de zorg voor jouw cliënten!

 

Ongecontracteerde en gecontracteerde facturen

Zwart-wit gezegd zijn er twee soorten factuurstromen: gecontracteerd en ongecontracteerd. Gecontracteerd of niet, jouw facturen worden vlekkeloos verwerkt met een facturatieservice. Indien je een contract hebt met een zorgverzekeraar, worden de facturen via Vecozo naar de zorgverzekeraar gestuurd. Dit is een geautomatiseerd systeem. Na een controle van de zorgverzekeraar krijg je retourinformatie, die automatisch wordt verwerkt in jouw software systeem. Als je geen contract hebt met een zorgverzekeraar kan je de facturen rechtstreeks naar de cliënt laten versturen. Daarbij verloopt het proces zo: een PDF wordt verstuurd middels een beveiligde e-mail. Met één klik openen jouw cliënten hun facturen. Met een betaallink kan een cliënt de factuur direct betalen. Zo maken ze het bedrag altijd over met de juiste omschrijving naar de zorgverlener. En heb jij altijd een overzicht of de factuur betaald is. Het is ook mogelijk om de facturen zelf te downloaden en vervolgens te versturen naar de cliënt. Tevens is er de mogelijkheid tot het versturen van facturen op papier.

Wil je onverzekerde zorg zoals no show registreren en laten factureren door je softwareleverancier? Ook dat is mogelijk!

Houd het simpel: laat de facturatieservice het zware werk voor je doen!

Voorkom factuurfrustratie! Tijdens het registreren houden we er rekening mee dat afgewezen facturen tot een minimum worden beperkt. Of het nu gaat om het verplicht stellen van zorgvraagtyperingen bij behandelconsulten of het detecteren van onjuiste verwijzer-AGB codes. In het geval dat er toch facturen worden afgewezen, dan worden deze weergegeven in een overzichtelijke actielijst. Evenals facturen die niet voldoen aan contractuele voorwaarden of niet worden vergoed. In deze gevallen is er input nodig vanuit jou om eventuele aanpassingen door te voeren. Ook in deze gevallen proberen we je zoveel mogelijk te ontzorgen! En uiteraard staat de support afdeling voor je klaar.

 

Onze facturatieservice

Soms vergeten cliënten facturen te betalen. Dat kan natuurlijk gebeuren. Om dit probleem aan te pakken heeft Axians een inzageregeling met de ABN AMRO bank. Met zo’n regeling kunnen we dagelijks banktransacties bekijken en deze gegevens in het ECD systeem invoeren. Zo krijg je een duidelijk overzicht van welke facturen zijn betaald en welke niet. Met deze inzage kan Axians automatisch betalingsherinneringen naar cliënten sturen. Wij hebben specifiek gekozen voor een inzageregeling met de ABN AMRO bank omdat hier alleen inzage vergeven wordt in de bankafschriften. Middels deze inzageregeling hebben wij dus geen betaalrechten. Wij hebben zo geen mogelijkheid om geld over te maken vanuit rekeningen van onze klanten. Wij vinden dit volkomen vanzelfsprekend en cruciaal voor een vertrouwensband.

Als klanten geen gebruik willen maken van de inzageregeling, is het mogelijk om vanuit het ECD aan te geven welke facturen herinnert dienen te worden.

 

Een eerlijk facturatiesysteem? Ja, echt.

De kosten die wij in rekening brengen voor de facturatieservice is heel simpel: bij ons betaal je slechts 0,95 % van de gefactureerde omzet.’

 

‘’Is een facturatieservice voor mij als kleinere praktijk noodzakelijk?’’

Onze klanten zijn natuurlijk tot niks verplicht. Je kunt eventueel zelf een factuur opstellen waarbij je de gegevens gebruikt vanuit het ECD. Maar met onze facturatieservice ben je wel volledig ontzorgd!

 

Ontzorg jezelf van facturatie met onze facturatieservice! Voor een eerlijke prijs, middels gegrond vertrouwen en alle functionaliteiten en nieuwe snufjes zoals een betaallink op facturen! Lees verder over de andere voordelen van Zorg GGZ of neem contact met ons op!