Beloven versus beleven
80% van de bestuurders op c-level vindt klantbeleving het allerbelangrijkste. Wanneer je aan de verwachting voldoet of deze zelfs overtreft, is de prijs van je product of dienst vanzelf minder relevant. Hierover vertelde Patrick Scherbeijn, Co-Founder / Business Dev. Director van Ask Roger!, tijdens Exact Live 2019 namens Axians. Echter ervaart maar 8% van de klanten dat bij bedrijven klantbeleving echt voorop staat en het de belangrijkste pijler is.
Iedereen heeft weleens ervaren dat je niet netjes en accuraat wordt geholpen als je bij een organisatie aanklopt. Niet zozeer omdat medewerkers je niet willen helpen, maar omdat interne processen hen vaak niet faciliteren en zelfs tegenwerken. Werk aan de winkel dus!
Ask Roger! creëert ultieme klantervaringen voor klanten van klanten. Met onder andere omnichannel communicatieoplossingen, integratie van data en toepassing van artificial intelligence zorgen ze voor de meest verrassende concepten.
Practice what you preach
Door de sterke groei van Ask Roger! ontstonden er steeds meer specifieke profielen van medewerkers. Dit zorgde er voor dat zij steeds vaker vast liepen in het interne proces. De hoogste tijd dus om deze te herzien en te optimaliseren, aldus Martin van der Graaf. Niet alleen het proces moest veranderen, er was ook een wens om te werken vanuit één centraal webbased systeem.
Zeker het goedkeuren van offertes was een belangrijke stap om de kwaliteit en volledigheid ervan te optimaliseren. Door een select gezelschap hier rechten voor te geven, kunnen ze voor het versturen van de offerte zorgen dat deze perfect aansluit bij de wensen en behoeften van de klant. Als basis voor het financiële stuk kozen ze voor Exact Globe en voor de optimalisatie van het proces van lead tot factuur kozen ze voor Exact Synergy, inclusief verschillende procesoplossingen en consultancy van Axians.
Door het proces te digitaliseren en compact te houden binnen één systeem worden er minder fouten gemaakt en staan medewerkers meer in hun kracht. Zo kunnen zij zich richten op hetgeen er écht toe doet: de best mogelijke klantcontact ervaring bieden.