Bel direct: +31 88 988 90 00
Maak een afspraak

Eenvoudig tarragewicht bepalen en toeslagen per partij vastleggen

In de AGF-branche zijn bulkpartijen eerder regel dan uitzondering. Daarom hebben wij in onze standaard software-oplossing voor de AGF, I-Fresh, tarreersjablonen beschikbaar. Daarmee laat je de software op klant-, partij- of orderniveau automatisch het tarragewicht berekenen. Door een monster van de bulkpartij in te voeren komt automatisch het nettogewicht op de inkooporder beschikbaar. Met gebruik van deze software hoef je dus niet meer zelf de juiste gegevens bij elkaar te zoeken en uit te rekenen: de software doet het voor je.

 

Automatisch tarragewicht berekenen

Bij vollegrondsbedrijven (o.a. teelt van aardappelen, uien, wortelen) is het gangbaar dat goederen in bulk worden aangeleverd. Bij ontvangst worden monsters genomen van deze partijen om de kwaliteit en het tarra- en nettogewicht vast te stellen. Met I-Fresh, vul je de resultaten van deze monsters in de software in. Die berekent dan het niet bruikbare gewicht van de partij, ofwel het tarragewicht.

 

I-Fresh gaat nog een stapje verder in de ondersteuning van je AGF-bedrijf. Namelijk met tarreersjablonen. Je hebt hiermee de mogelijkheid om specifieke berekeningen en/of toeslagen vast te leggen in de software. Deze worden dan meegenomen in de automatische berekening van het tarragewicht. En om de administratie compleet te maken, koppelt het tarreerrapport automatisch aan de inkooporderregels. Zo is alles inzichtelijk op de inkooporder.



Download: I-Fresh Leaflet

Download: I-Fresh Leaflet

Leaflet

Specifieke functionaliteiten maken de software geschikt voor import/export bedrijven, verpakkende bedrijven of coöperaties. Lees in onze leaflet meer over onze AGF-oplossing: I-Fresh.

Tarreer software in de praktijk

Stel een vrachtwagen met 30 ton aan aardappelen staat op de weegbrug. Dan moet eerst het nettogewicht van deze bulk bepaald worden voor financiële afhandeling met de leverancier kan plaatsvinden. Door monsters af te nemen bepaal je het tarragewicht (niet bruikbare gewicht). Deze resultaten voer je in de I-Fresh software in, welke automatisch het nettogewicht berekent. En dat komt automatisch op de inkooporder te staan.

 

En ga je een stap verder, dan scan je de goederen, wordt een partij- of lotnummer aan de bulk toegekend en registreert de I-Fresh software op welke plek in je loods of magazijn je de nieuwe goederen opslaat. Zo automatiseer je dus je werkprocessen, en worden alle handelingen een stuk efficiënter en betrouwbaarder.



Meer rust in de organisatie met I-Fresh

Meer rust in de organisatie met I-Fresh

Leo de Kock B.V.

Directeur Jan Bijleveld: “Door de ERP implementatie van I-Fresh verwachten we dat er meer rust komt binnen de organisatie, doordat we processen beter onder controle hebben en minder brandjes hoeven te blussen."

Lees meer

De voordelen van automatische tarreersjablonen voor de AGF

Tarreren is een functionaliteit van onze I-Fresh software, dé ERP totaaloplossing voor de AGF-branche op basis van Microsoft Dynamics 365 Business Central. We zetten de belangrijkste kenmerken van de tarreer software op een rij. Voor alle kenmerken van ons I-Fresh pakket download je hierboven gratis de brochure.

 

  • Hogere betrouwbaarheid resultaten monsters en berekeningen
  • Minder handelingen en tijd nodig om tarragewicht te berekenen
  • Mogelijkheid om resultaten van monsters bulkpartijen in te voeren
  • Mogelijkheid resultaten per partij vast te leggen
  • Toeslagen vastleggen met tarreersjablonen
  • Tarreerrapport aan inkooporderregels koppelen
  • Minder gevoelig voor menselijke fouten
  • Hogere efficiëntie en betrouwbaarheid werkprocessen

Met het gebruik van tarreersjablonen is de kans op fouten dus een stuk kleiner. Door het automatisch laten berekenen van het tarragewicht bespaar je niet alleen tijd; ook de kans op faalkosten wordt kleiner. Zo blijft er meer tijd en budget over om het bedrijf en je medewerkers te laten groeien.  

 

Dit is natuurlijk maar één van de vele slimme functionaliteiten die in I-Fresh beschikbaar is. Benieuwd naar alle functionaliteiten en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact op! 

 

Vul het contactformulier in of bel direct naar +31 88 988 90 00. 

Copyright © 2021 Axians. All rights reserved | Privacy Statement | Juridische Gegevens