Onze wereld verandert snel. We willen meer, alles moet beter en we zijn niet tevreden met minder. Dit betekent dat we minder tijd hebben voor taken die we niet leuk vinden of die ons geen erkenning geven. We willen meer van onszelf laten zien. Wie heeft er dan nog tijd voor taken zoals boodschappen doen?

Een recente trend die snel groeit. Er duiken steeds meer bedrijven op die maaltijddiensten als service aanbieden. Natuurlijk zijn er de bekende namen als HelloFresh en Marley Spoon, maar steeds vaker beginnen ook lokale winkels met hun eigen maaltijdbezorgdiensten. Deze maaltijdbezorgdiensten veranderen de voedselmarkt. Hoe kun je als groente- en fruithandelaar hierop inspelen?

De maaltijdservice is voor veel consumenten een uitkomst. De service is ontstaan vanuit verschillende behoeften in de markt. Zo wil de consument een snelle, makkelijke maaltijd op tafel kunnen zetten die gezond, vers, seizoensgebonden en gevarieerd is. Het liefst met zo min mogelijk verspilling. Daarnaast moet het niet te veel kosten, in ieder geval niet veel meer dan wat je er in de supermarkt voor zou betalen.

Dit klinkt als een grote uitdaging, maar er zijn al heel wat maaltijdboxen of boodschappenbezorgdiensten die dit kunnen aanbieden. Voor AGF bedrijven zijn dit interessante klanten. Heb je jouw logistieke operatie onder controle? Is je huidige inzicht in jouw voorraad accuraat? Heb je een breed assortiment, met zowel bekende producten als specialiteiten? Dan ben je een interessante partij voor aanbieders van maaltijdservices. Zij zijn op zoek naar betrouwbare partners die een breed scala aan producten kunnen aanbieden, snel kunnen leveren en dit op een kosteneffectieve manier doen.

Als AGF-handelaar kan het interessant zijn om met maaltijddiensten te werken. Niet alleen omdat het een groeimarkt is, maar ook om de macht van de grote retailers in te perken. De snelle logistieke operatie en de korte lijnen brengen deze samenwerking dichter bij de consument.

Een scherp inzicht in de logistieke operatie en een goed voorraadbeheer zijn essentieel om in deze opkomende markt te kunnen aanhaken en concurrerend te blijven. Het bijhouden van de partijadministratie helpt om inzicht te krijgen in de kosten en opbrengsten van een specifieke partij. Zo kun je bijhouden voor welk type klanten je welke kosten maakt, en nog interessanter: waar uiteindelijk de grootste marges liggen. Dit is waar I-Fresh jouw AGF-bedrijf kan helpen. Heb je vragen over wat I-Fresh voor jouw bedrijf kan betekenen? Of wil je eens brainstormen met een van onze consultants die trends kunnen spotten bij veel verschillende AGF-bedrijven? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Chapeau!

Je weet nu welke kant je op wil, maar de vraag is: bij wie? Hieronder laten we onze klanten voor zichzelf spreken, zodat jij, je opties beter tegen elkaar kunt afwegen:

I-Fresh AGF

Axians is de drijvende kracht achter RedStar 3.0

Axians is de drijvende kracht achter RedStar 3.0. Dit jaar viert tomatenspecialist RedStar haar 70-jarig bestaan. Uitgerekend tijdens dit jubileum wordt, na twee jaar hard zwoegen, het uitgekiende ERP-systeem ‘I-Fresh’ van Axians opgeleverd.
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Tomatenspecialist Redstar plukt vruchten van digitalisering met I-Fresh ERP

'Het scheelt me zes uur per week aan administratieve rompslomp’, zegt een stralende Henri Lambriex, CEO van RedStar.
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

De moderne veiling met de I-Fresh totaaloplossing

Rens Muskens, manager Finance & IT bij Veiling Zaltbommel: "We waren op zoek naar een partij die bekend is met de AGF-handel en waarmee we een langetermijnrelatie aan konden gaan."
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Alle binnen- en buitenlandse werkprocessen in één systeem

Commercieel directeur van Q-Cape, Leo Stoker: “Voor we onze ERP software vernieuwden, werkten we met twee verschillende systemen. Dat was een inefficiënte situatie waarin het lastig was om in beide systemen hetzelfde beeld te krijgen.”
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Verpakker van spruiten kiest voor I-Fresh

Corstiaan Piek: “Veel bedrijven uit onze sector werken met Axians samen en Axians spreekt onze taal, dit geeft vertrouwen”.
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Voorbereid op ERP implementatie dankzij proeftuin

Jan Bijleveld, directeur: “Door de implementatie van I-Fresh verwachten we dat er meer rust komt binnen de organisatie, doordat we processen beter onder controle hebben en minder brandjes hoeven te blussen. Dit levert een hoop tijdsbesparing op.
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Optimaliseren van processen door inzet van I-Fresh

Mathieu Boots: “Doordat Gourmet flink is gegroeid worden onze processen steeds complexer. Met het nieuwe systeem kunnen we met dezelfde groep mensen een dubbele omzet aan.”
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Een enorme efficiencyslag met I-Fresh

Piet van Liere, directeur: “Doordat we zeer beperkt gebruik maken van maatwerk, kunnen we met I-Fresh in de toekomst eenvoudig upgraden naar de nieuwste Microsoft Dynamics versie."
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Grip op marges dankzij I-Fresh

Laurent Jurvillier, Directeur: “Axians kent onze branche en spreekt dezelfde taal als wij.”
Lees meer
Business Applications Groot- & detailhandel

Als de basis goed staat, maak je een enorme efficiëntieslag

Dankzij automatisering kan het personeel zich bezighouden met belangrijke zaken. Als de basis goed staat maak je een enorme efficiëntieslag, die naar mijn idee nog in de gehele AGF-branche gemaakt kan worden…
Lees meer