Bel direct: +31 88 988 90 00
Maak een afspraak

Over naar een nieuwe versie

In de praktijk zien wij dat er nog wordt gewerkt met oudere versies van Dynamics NAV. Die oudere versies zijn uitgebreid met een aanzienlijke hoeveelheid maatwerk en add-ons die niet meer worden ondersteund. Bedrijven zien vaak op tegen de overstap naar een recente versie: Microsoft Dynamics Business Central 365. En dat is zonde, want het vernieuwen van de ERP software kan bedrijven juist helpen verder te groeien.

 

Onze upgrade methodiek staat in het teken van ‘terug naar de basis’. Microsoft heeft ten opzichte van oudere versies veel nieuwe functionaliteit aan de software toegevoegd, waardoor functionaliteiten die voorheen maatwerk waren tegenwoordig binnen de standaard beschikbaar zijn. Ook zien wij verouderde add-ons die overbodig zijn bij gebruik van een recente Dynamics versie.

 

Bestaand maatwerk analyseren en functionaliteiten vergelijken

Vaak krijgen wij de vraag of het oude maatwerk behouden blijft bij een upgrade. Het antwoord op die vraag is dat we dat onderzoeken door de maatwerk componenten te vergelijken met de standaard functionaliteiten van de nieuwe versie die gebruikt gaat worden. Wij kunnen binnen korte tijd maatwerk analyseren, functionaliteiten vergelijken en samen het gesprek te voeren over welke mogelijkheden er zijn om bepaalde gedeelten van het maatwerk technisch beschikbaar te maken voor de nieuwe versie.

 

Om gebruikers te overtuigen dat zij ook met de nieuwste versie de dagelijkse werkzaamheden kunnen uitvoeren, kennen wij een proeftuinfase. Daarin worden – in overleg met de gebruikers – enkele processen ingericht in de nieuwe software. Hierdoor ontstaat inzicht in hoe de manier van werken zal zijn en waar eventueel aanpassingen nodig zijn om de software werkbaar te maken. Dat kunnen aanpassingen zijn in het proces of in de software.

 

Feedback op de upgrade van onze klanten

Klanten die hun ERP software vernieuwden met een upgrade vanaf een oudere versie van Dynamics, gaven de feedback dat:

  • Microsoft veel nieuwe functionaliteiten heeft toegevoegd welke erg handig zijn;
  • De software herkenbaar is gebleven en door de hedendaagse look & feel prettiger werkt;
  • Flexibiliteit terug is en men snel kan inspelen op veranderingen en de business;
  • De kosten voor beheer en onderhoud zijn gedaald.

Als Axians zijn wij Gold Partner van Microsoft en leveren wij het ERP systeem Microsoft Dynamics Business Central, welke uit te breiden is met een speciale Add On voor de AGF: I-Fresh. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen om mee te groeien? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen! We sparren graag eens met je over de mogelijkheden.

 

Neem contact op via het contactformulier, of bel naar +31 88 988 90 00

 

 

Copyright © 2021 Axians. All rights reserved | Privacy Statement | Juridische Gegevens