Jouw IT-specialisten zorgen voor de vertaling van functionele wensen uit het zorgproces naar technische oplossingen. Tenminste, dat is zoals de ideale IT-organisatie eruit zou zien. De praktijk is vaak anders: terwijl jij je als IT Operations Manager of bestuurder dagelijks inzet om de zorg te transformeren met innovatieve oplossingen, stuit je op een lange lijst uitdagingen. Ontdek waarom een managed netwerk niet meer nice to have is, maar een strategisch instrument voor het vormgeven van de zorg van morgen.

Als IT-verantwoordelijke in de zorg wil je dat jij en het IT-team vooral bezig zijn met het doorvoeren van innovaties en het optimaliseren van het zorgproces. Zorgen voor een prettige digitale werkplek met een hoge performance, helpen bij het evalueren en in gebruik nemen van nieuwe zorgtechnologie, of gebruikers terzijde staan bij het realiseren van innovatieve ideeën. Natuurlijk allemaal op een omgeving die altijd beschikbaar, betrouwbaar en veilig is. Maar je hebt ook nog andere verantwoordelijkheden, zoals:

  • het bijhouden van kennis,
  • indringers buiten houden,
  • waarde halen uit je data,
  • voldoen aan regelgeving,
  • het werven en aan boord houden van medewerkers,
  • en het meebewegen met groei, krimp, fusies en andere strategische bewegingen.

Eén ding hebben al deze vraagstukken gemeen: IT als ondersteuning in het zorgproces. En de basis van je IT is je netwerk en de beveiliging daarvan.

Je hebt meer nodig dan alleen een netwerk

Eigenlijk klopt dat niet. Want alleen ‘technisch beheer uitbesteden’ is absoluut niet genoeg. Natuurlijk je netwerk moet ‘het gewoon doen’. Dat vinden wij ook. Maar wat is ‘het’ eigenlijk? En wat is ‘gewoon’?

Dat zijn functionele en strategische vragen die je alleen kunt beantwoorden vanuit visie en diepgaande kennis van het technologische landschap. In de praktijk betekent dat wij veel meer doen dan beheren. Wij werken intensief samen met de klanten die onze managed services of NaaS-diensten afnemen.

Als we jouw netwerk beheren, bepalen we samen wat dat netwerk zou moeten kunnen en doen, terwijl wij je vanuit onze marktkennis vertellen wat de mogelijkheden zijn. Wil je die mogelijkheden gebruiken, dan heb je met een managed netwerk of onze Network as a Service (NaaS)-diensten ook meteen de infrastructuur én de kennis paraat om dat snel te doen. Zonder investeringen, zonder omscholing.

Strategisch én uitvoerend

Zo worden die diensten veel meer dan ‘een netwerk dat het gewoon doet’. Het worden abonnementen op innovatie, die garanderen dat je snel waarde kunt halen uit ontwikkelingen in data, medische technologie, IoT-apparaten, communicatie, de digitale werkplek en niet te vergeten cyber security. We richten ons daarbij altijd eerst op de technologie die je al hebt. Want nieuwe technologie voegt complexiteit toe, terwijl je nu waarschijnlijk al betaalt voor licenties, apparaten en functionaliteit die je helemaal niet gebruikt.

In de praktijk nemen we weliswaar het technisch beheer grotendeels of helemaal over van je IT-team, maar werken we nog steeds intensief samen. Op uitvoerend én op strategisch niveau. Daarvoor hebben we een klantteam waar alleen maar mensen in zitten die 100% van hun tijd voor klanten in de zorg werken, daardoor de zorg uitstekend kennen en zich hebben verdiept in jouw specifieke uitdagingen. Zij stellen een architectuur roadmap op waarmee je grip houdt op het IT-budget. We stellen ons op als strategisch ICT-partner, niet slechts als leverancier. Je abonnement op innovatie is dus een abonnement op samen innoveren. Dat is de human touch die het belangrijkste deel is van onze dienstverlening.

Samenwerking in twee varianten

Iedere organisatie heeft zijn eigen manier van werken en samenwerken. Dat betekent dat wij ons als aanbieder moeten aanpassen. Afhankelijk van de mogelijkheden van jouw IT-team, bestaande infrastructuur, investeringen die reeds gedaan zijn en toekomstplannen zoeken we een samenwerking die past. We hebben dat samengevat in twee varianten:

Managed networking

Jouw organisatie bepaalt samen met onze specialisten welke architectuur passend is en maakt zelf keuzes in de aanschaf van hardware en software. Wij nemen het dagelijks beheer en onderhoud voor onze rekening en adviseren in de lifecycle van apparatuur. Dit geeft jou veel controle en grip, maar ook meer verantwoordelijkheid.

Network as a Service (NaaS)

Met onze NaaS-dienstverlening krijg je alles wat we doen in de ‘managed’ variant. Aanvullend nemen wij je ook de keuze voor passende hardware en software uit handen. Nog steeds is er overleg en afstemming, maar we gebruiken gestandaardiseerde componenten waarmee we een flexibel op- en afschaalmodel bieden. Betalen naar gebruik is hierbij de rode draad. In feite kun je met NaaS als ICT-organisatie puur functioneel naar je infrastructuur kijken en hoef je je alleen nog met het ‘why’ bezig houden, omdat het ‘how’ en ‘what’ altijd geregeld zijn en daarbij aan de hoogste standaarden voldoet.

Wil je meer weten?

Wil je meer weten? En wil je leren wat ze betekenen voor jouw IT-strategie en organisatie? Maak dan vandaag nog een afspraak.