De gemakken van ERP voor Delivery

Als Delivery afdeling vlieg je voor de troepen uit en werk je continu aan verschillende projecten. Jij vormt de veerkrachtige schakel tussen de interne organisatie en de klant. De projectmanager bewaakt de kaders, terwijl de consultant de uitvoering met precisie leidt.

Maar projecten zijn dynamisch en kunnen onverwachte wendingen nemen. Met ERP voor dienstverlening heb je het juiste gereedschap om tijdig bij te sturen. Je registreert moeiteloos je uren en schakelt soepel de juiste mensen in via workflows. Zo blijf je altijd wendbaar en behoud je grip.

Meer grip op jouw projecten

Tijdens projecten spelen tal van factoren mee die bepalend zijn voor succes. Interne en externe afspraken met bijvoorbeeld leveranciers of klanten moeten nauwgezet worden vastgelegd en nageleefd. Wat valt binnen de scope en wat niet? Worden alle uren correct geschreven? Dit alles helpt je om vanuit een ander perspectief te kijken en bij te sturen waar nodig. In de praktijk is dit soms een uitdaging. Het behouden van overzicht en controle over afspraken en uitvoering is cruciaal.

Een project start niet op de werkvloer, maar al in de salesfase. Als Delivery afdeling wil je vanaf het begin mee kunnen denken over de best mogelijke oplossing en de impact daarvan inschatten, zodat je jouw veerkracht en flexibiliteit kunt tonen. Maar wat als je niet op de hoogte bent gebracht? Geen zorgen, met ERP voor dienstverlening krijg je automatisch bericht zodra de eerste offerte klaarstaat.

Doordat iedereen werkt binnen hetzelfde centrale systeem, wordt de juiste persoon op het juiste moment aangehaakt, zonder handmatige overdrachten. Dit zorgt ervoor dat je altijd zicht hebt op het project en het direct kunt meenemen in de planning. Zowel operationele als financiële activiteiten worden strak geregisseerd en bewaakt.

Voordelen van CaseNext Delivery

  • Projectmanagement
  • Urenregistratie & goedkeuring (browser of app)
  • Work Breakdown Structure
  • Facturatie vanuit project
  • Volledig geïntegreerd met bedrijfsprocessen!

 

De klant aan het woord…

Het succesverhaal van ICTivity

Door de aanhoudende groei van Ictivity en het verder uitbouwen van het diensten pakket naar managed services en de bijbehorende contractadministratie, voldeed het vroegere systeem van de organisatie niet meer.

 

Hun ERP systeem werd vernieuwd samen met Axians. “De inrichting van onze processen is veel volwassener. Foutloos werken is zo voor iedereen makkelijker.”

Lees hier het verhaal van ICTivity

Optimaal samenwerken binnen het project

Met ERP voor dienstverlening heb je als organisatie volledige controle. De projectmanager heeft 360 graden overzicht over elke fase van het project en bouwt voort op de kennis en informatie van andere afdelingen.

Zo kunnen projectmanagers soepel alle essentiële zaken regelen, van budgettering tot facturering. Consultants profiteren van de planningsfunctionaliteiten, zodat zij eenvoudig en tijdig hun uren kunnen vastleggen.

Dit geeft je een real-time beeld van de voortgang. Je ziet direct of je op schema ligt of dat je moet bijsturen. De hele organisatie plukt hier de vruchten van, want iedereen werkt vanuit hetzelfde systeem. Dubbele invoer van gegevens en informatie overdragen via e-mails of dossiers behoort tot het verleden.

Veerkracht en overzicht, dat is wat ERP voor dienstverlening jou biedt.

Kies ERP voor dienstverlening. Kies voor veerkracht.

Meer weten over ERP voor dienstverlening?

Ben jij geintereseerd in de mogelijkheden van ERP voor dienstverlening en ben je benieuwd wat deze oplossingen voor jou kunnen betekenen? Vul dan hieronder jouw gegevens in, dan nemen wij spoedig contact met je op.