Axians is door klanten met een uitzonderlijke gemiddelde score van 8+ gewaardeerd in de Giarte IT Experience Benchmark (voorheen Outsourcing Performance).
Klanten hebben Axians dit jaar met een uitzonderlijke gemiddelde score van 8+ gewaardeerd in de Giarte IT Experience Benchmark (voorheen Outsourcing Performance). Daarin worden met name de focus op klanttevredenheid, kennis en kunde belicht. Axians heeft haar score dankzij de positieve feedback van klanten in de afgelopen jaren zien stijgen naar een bovengemiddeld hoge beoordeling.
Giarte is al jaren bekend van het Outsourcing Performance (OP) onderzoek, de jaarlijkse benchmarkstudie naar de kwaliteit van relaties tussen klantorganisaties (uitbesteders) en hun externe serviceproviders. Het onderzoeks- en adviesbureau meet dit jaar de IT Experience van klanten die hun IT diensten outsourcen. Axians neem al 15 jaar deel aan het onderzoek.
IT Experience
Klantbeleving en zakelijke impact krijgen steeds meer voorrang boven technische prestaties, waardoor een betere samenwerking ontstaat tussen de ICT-functie en de organisatie als geheel. Een manier om invulling is door concrete afspraken te maken over wat de betrokkenen willen en door dit te meten en te rapporteren. Dit kan met de XLA®-methode. Axians is als een van de eerste serviceproviders betrokken bij het in de praktijk brengen van deze methode onder een NEN normering (NTA 8038).
Het XLA® gedachtegoed sluit volledig aan bij de missie van Axians; samen met haar klanten het leven van mensen verbeteren. Omdat dit geen op zichzelf staande methode is moet deze geïntegreerd zijn in de bestaande service en project-governance, management en uitvoering.
“Deze verandering in de onderzoeksvraag naar klantbeleving past Axians goed omdat we een duidelijke wending hebben gemaakt naar het sturen op klantbeleving op basis van de XLA-methode in het afgelopen jaar. Eveneens in samenwerking met Giarte. Dit voeren we de komende jaren steeds verder door in al onze diensten!”
Edwin Kanis
Director Marketing & Innovation bij Axians
Superfans
Dit jaar geeft 78% van de klanten een directe positieve aanbeveling met overtuiging. Dit zijn de fans, klanten die voor een belangrijk deel maken dat Axians tot de absolute top van service providers in Nederland behoort. Eén op de vijf klanten is volgens Giarte ‘superfan’ en zegt Axians met een absolute ‘ja’ aan te bevelen.
Outsourcing diensten
Axians ontwikkelt continu nieuwe diensten rondom de dynamische infrastructuur, intelligente- en business applicaties. Voorbeelden daarvan zijn de digitale werkplek voor onbegrends werken, cloud-collaboration en security monitoring maar ook de uitbreiding van verschillende ISO-normeringen, vendor certificeringen en de integratie van het XLA-model. De meer technologisch innovatieve diensten zoals Network as a Service (NaaS) en datacenter automation (GAIA) worden gerealiseerd bovenop dit robuuste framework van diensten.
Klanten van Axians beoordelen haar dienstverlening op Application Management en End-user Management als hoogste met een 8,2. Dit omvat zowel de support, de werkplekken als collaboration diensten. Op de voet gevolgd door Infrastructure Management, waarin connectiviteit en clouddiensten worden gemeten, en Security Management waarmee een laag wordt gevormd ter ondersteuning van alle Axians diensten.
Transparantie
Het vergroten van de transparantie in de markt is waardevol voor iedereen die geen genoegen neemt met de status quo, en zijn relaties wil verbeteren of versterken. Door deze inzichten te delen, bevordert Giarte het functioneren van de IT-outsourcingmarkt. Axians is blij met de uitvoering van dit onderzoek, dat de organisatie een transparant beeld geeft van de markt en ontwikkelingen rondom IT-outsourcing.