Sta je er wel eens bij stil hoeveel spraak- en datacommunicatie er plaatsvindt met, tussen en vanuit winkels? Dat gaat van een telefoontje naar een collega-filiaal of zij een bepaald product nog op voorraad hebben tot klanten die willen videobellen met het thuisfront om te checken of dit het goede product is. Dan hebben we het nog helemaal niet over de marketingcampagnes met digitaal inwisselbare coupons; over een app die op basis van je boodschappenlijstje de kortste route door de winkel voor je maakt; of over Instagram posts die klanten of je eigen personeel maken.
Gewone netwerktechnologie is niet voldoende
Realiseer je daarbij dat het publieke 4G netwerk of wifi al lang niet meer voldoende zijn om in al deze communicatiebehoeften te voorzien. Veel winkelpanden, zeker de grote filialen, hebben dezelfde karakteristieken als liften of parkeergarages: beton en staal maken dat signalen niet goed doorkomen. Bovendien zijn deze netwerken al snel overbelast in een crisissituatie of bij een evenement.
Vijf vragen om jezelf te stellen
Als je wilt investeren in een betere bereikbaarheid van en binnen je winkel, begin dan niet met de technologie, maar stel jezelf eerst eens deze vijf vragen:
- Wat is de marketingstrategie en gaat mobiele communicatie in de winkels in de toekomst een grotere rol spelen in het marketingbeleid?
- Welke spraak- en datacommunicatie hebben medewerkers nodig om hun werk zo efficiënt en makkelijk mogelijk te doen?
- Wat is de toekomstvisie op de ‘digitale werkplek’ van winkelmedewerkers? Zijn er plannen om ze nog beter te ondersteunen met apps en andere oplossingen?
- Hoe kan ik mijn nieuwe communicatieoplossing naadloos integreren met de rest van mijn ICT-infrastructuur zonder dat mijn winkel een tijd onbereikbaar is?
- Hoe realiseer ik overal in mijn winkel een goede mobiele dekking voor klanten en medewerkers?
Winkelketens hebben belang bij de juiste integratie van verschillende communicatiemiddelen
Sta je er wel eens bij stil hoeveel spraak- en datacommunicatie er plaatsvindt met, tussen en vanuit winkels? Dat gaat van een telefoontje naar een collega-filiaal of zij een bepaald product nog op voorraad hebben tot klanten die willen videobellen met het thuisfront om te checken of dit het goede product is. Telecommunicatie lijkt vaak zo eenvoudig en vanzelfsprekend, maar er zijn veel verschillende technologieën voor verschillende toepassingen. Het vinden van de juiste combinatie voor jouw winkelketen is maatwerk.
Onze oplossingen
-
Distributed Antenna System (DAS)
Een Distributed Antenna System (DAS) zorgt ervoor dat signalen van operators worden versterkt, zodat er altijd en in iedere uithoek van je pand een goed bereik is. Ook verhoogt een DAS de capaciteit van je netwerk.Lees meer -
Private LTE/ 5G
Met Private LTE word je je eigen mobiele operator. Je maakt gebruik van dezelfde technologie als het publieke 4G netwerk, alleen heb je dat netwerk nu volledig in eigen beheer.Lees meer -
Unified Communications
Wij zien UC niet zozeer als één oplossing van één leverancier, maar als concept. Dat concept is dat je zowel op het hoofdkantoor als in al je winkels de faciliteiten biedt voor iedere vorm van communicatie: telefonie, instant messaging, data-uitwisseling, video en ga zo maar door. Binnen dat concept zet je meerdere technologieën in: DECT, wifi, het publieke telefonienetwerk en soms een private network. De situatie in een specifieke winkel bepaalt welke technologieën je nodig hebt om tot een passende oplossing te komen.Lees meer