Onze wereld verandert snel. We willen meer, alles moet beter en we zijn niet tevreden met minder. Dit betekent dat we minder tijd hebben voor taken die we niet leuk vinden of die ons geen erkenning geven. We willen meer van onszelf laten zien. Wie heeft er dan nog tijd voor taken zoals boodschappen doen?
Een recente trend die snel groeit. Er duiken steeds meer bedrijven op die maaltijddiensten als service aanbieden. Natuurlijk zijn er de bekende namen als HelloFresh en Marley Spoon, maar steeds vaker beginnen ook lokale winkels met hun eigen maaltijdbezorgdiensten. Deze maaltijdbezorgdiensten veranderen de voedselmarkt. Hoe kun je als groente- en fruithandelaar hierop inspelen?
De maaltijdservice is voor veel consumenten een uitkomst. De service is ontstaan vanuit verschillende behoeften in de markt. Zo wil de consument een snelle, makkelijke maaltijd op tafel kunnen zetten die gezond, vers, seizoensgebonden en gevarieerd is. Het liefst met zo min mogelijk verspilling. Daarnaast moet het niet te veel kosten, in ieder geval niet veel meer dan wat je er in de supermarkt voor zou betalen.
Dit klinkt als een grote uitdaging, maar er zijn al heel wat maaltijdboxen of boodschappenbezorgdiensten die dit kunnen aanbieden. Voor AGF bedrijven zijn dit interessante klanten. Heb je jouw logistieke operatie onder controle? Is je huidige inzicht in jouw voorraad accuraat? Heb je een breed assortiment, met zowel bekende producten als specialiteiten? Dan ben je een interessante partij voor aanbieders van maaltijdservices. Zij zijn op zoek naar betrouwbare partners die een breed scala aan producten kunnen aanbieden, snel kunnen leveren en dit op een kosteneffectieve manier doen.
Als AGF-handelaar kan het interessant zijn om met maaltijddiensten te werken. Niet alleen omdat het een groeimarkt is, maar ook om de macht van de grote retailers in te perken. De snelle logistieke operatie en de korte lijnen brengen deze samenwerking dichter bij de consument.
Een scherp inzicht in de logistieke operatie en een goed voorraadbeheer zijn essentieel om in deze opkomende markt te kunnen aanhaken en concurrerend te blijven. Het bijhouden van de partijadministratie helpt om inzicht te krijgen in de kosten en opbrengsten van een specifieke partij. Zo kun je bijhouden voor welk type klanten je welke kosten maakt, en nog interessanter: waar uiteindelijk de grootste marges liggen. Dit is waar I-Fresh jouw AGF-bedrijf kan helpen. Heb je vragen over wat I-Fresh voor jouw bedrijf kan betekenen? Of wil je eens brainstormen met een van onze consultants die trends kunnen spotten bij veel verschillende AGF-bedrijven? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.