De voordelen van een geautomatiseerd orderproces
De uitdaging rondom orders is het foutloos vastleggen, intern volgen en verwerken ervan. Ook wil je klanten kunnen informeren over de status van hun order. Dat is de service die ze van jou als leverancier verwachten.
Met een geautomatiseerd orderproces voorkom je fouten en bespaar je aanzienlijk in arbeid, tijd en kosten. Met het ERP van Exact zitten alle logistieke en financiële processen rondom orderverwerking in één centraal systeem en verwerk jij je orders in een handomdraai!
Dit wil jij toch ook?
- Bespaar tijd en kosten dankzij een foutloze en efficiënte orderinvoer
- Processen volledig geautomatiseerd, dus geen handmatig overtypwerk meer
- Foutloze leveringen met als resultaat méér tevreden en loyale klanten
Exact voor het automatiseren van je orderproces
Voor het creëren van een optimale klantbeleving is het snel en correct vastleggen van de verkooporder essentieel. Je wilt de juiste producten op het juiste moment leveren, tegen de juiste condities.
De highlights van Exact voor een geautomatiseerd orderproces:
- Offertes in Exact promoveren tot order
- Controle c.q. aanpassingen doorvoeren op prijzen en marge
- Direct inzicht in beschikbare voorraden en integratie met inkoop
- Directe orderinvoer in Exact of import vanuit een andere applicatie met inzicht in voorraadposities
- Speciale klantafspraken direct inzichtelijk voor iedereen
Bovendien is je orderverwerking volledig geïntegreerd met je overige bedrijfsprocessen zoals offerte, inkoop, voorraadbeheer en financieel. Eén centraal systeem voor al je handelsactiviteiten!
Onze add-ons voor een foutloos orderproces
Met Exact heb je een solide basis als ERP systeem. Voeg daar onze eigen ontwikkelde add-ons aan toe en je hebt dé meest krachtige en uitgebreide oplossing voor een gestroomlijnd orderproces!
Ordervalidator
Voor het foutloos invoeren van klantorders op basis van zelf te definiëren criteria.
Intercompany tool
Voor het geautomatiseerd verwerken van interne bestellingen en leveringen tussen werkmaatschappijen, zonder tussenkomst van medewerkers.
EDI Tool
De EDI Tool zorgt voor de koppeling tussen Exact Globe+ en het EDI-platform voor geautomatiseerd uitwisselen van data op orders, pakbonnen, facturen en koppelingen met logistieke dienstverleners in de keten.
Robotic Process Automation (RPA)
Met RPA automatiseer je bedrijfsprocessen door het instellen van regels om handmatige, terugkerende handelingen automatisch uit te voeren. Zo kun je de oplossing inzetten om orderregels bij bestellingen te creëren of de status van een order te volgen met behulp van triggers.
Axians B2B connector
Voor het automatisch importeren van webshoporders in Exact.
Koppelingen met CAD/PDM
Importeer automatisch stuklijsten in Exact met behulp van deze koppeling.
Kunnen we je helpen met een geautomatiseerd orderproces?
Stel hieronder je vraag zodat we je in contact kunnen brengen met de juiste logistieke specialist!
Direct contact met een collega? Kan ook! Bel met ons adviesteam via tel.nr. 088 597 5550.